Klantenservice

Heb je een vraag, suggestie, opmerking of klacht dan kan je doormiddel van dit formulier contact met ons opnemen. Wij zullen proberen je bericht zo snel mogelijk te behandelen.

Op dit moment zijn wij door persoonlijke omstandigheden telefonisch niet bereikbaar.

Baby en Kinderwereld

Veldzicht 174

2543 's-Gravenhage

Nederland

Telefonisch bereikbaar maandag, dinsdag, woensdag, donderdag & vrijdag tussen 11:00 uur-14:00 uur
Tel: 0031 (0)65 89 774 20 
@: babyenkinderwereld@gmail.com

K.v.K nummer: 69774730

BTW nr: NL145919006B04


1 Algemene vragen
1.1 Mijn naam / adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Baby en Kinderwereld?
Wanneer jouw naam is veranderd of je bent/gaat verhuizen dan is dit idd handig als je dit aan ons doorgeeft. Anders wordt jouw bestelling op jouw oude adres afgeleverd. Dan gaan wij ervan uit dat je nog steeds woonachtig bent op jouw oude adres.
1.2 Hoe kan ik een naam of adreswijziging doorgeven?
Je kunt altijd een email sturen met jouw ordernummer, jouw nieuwe tennaamstelling, het oude adres en het nieuwe adres.
Je kunt dit sturen naar babyenkinderwereld@gmail.com
Natuurlijk kun je ook naar onze klantenservice bellen via 070-88 757 99 of 06 589 77 420
1.3 Hebben jullie een fysieke winkel?
Nee wij hebben geen fysieke winkel, alleen een webshop.
Natuurlijk hanteren de volgende regels zodat je geen risico loopt om bij ons te kopen.
14 dagen zichttermijn en niet goed = geld terug garantie.
Dit kun je ook vinden in onze algemene voorwaarden.
1.4 Ik wil graag de nieuwsbrief van Baby en Kinderwereld ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Je kunt de nieuwsbrief ontvangen door je hiervoor aan te melden via onze webshop.
Dit vind je onderaan in onze webshop. Dat klik je dan aan, vul je in en klik op verzenden.
2 Bestellen
2.1 Hoe kan ik iets bestellen?
Wanneer je in onze webshop de artikelen vindt die jij wilt bestellen dan plaats je die in het winkelwagentje.
Als je klaar bent dan klik je op winkelwagentje en ga je jouw gegevens invullen.
Dan krijg je diverse mogelijkheden om te betalen.
Die volg je en dan bevestig je aan het eind jouw bestelling.
2.2 Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Normaal gesproken wordt jouw bestelling tussen de 2 en 4 weken geleverd.
Natuurlijk is dit ook afhankelijk van feestdagen en vakantie periodes.
Dit wordt dan ook aangegeven in onze webshop.
Voor sommige meubels duurt de levertijd langer, maar dit staat al aangegeven bij het product.
2.3 Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Ja, je kunt vanuit het buitenland bestellen. In Nederland en Belgie wordt er gratis verzonden vanaf 75 Euro. Anders worden er transportkosten gerekend die wij minimaal proberen te houden.
3 Betalen
3.1 Op welke manieren kan ik betalen?

Bancontact/Mister Cash:
Mister Cash maakt gebruik van een fysieke kaart die gekoppeld is aan tegoed op een Belgische bankrekening. De kaart kan zowel on- als offline worden gebruikt om mee te betalen. Betalingen via Mister Cash zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Mister Cash is dé betaalmethode voor Belgische consumenten. Met meer dan 1 miljard betalingen per jaar, is Mister Cash verreweg de populairste manier van betalen in België.

Belfius Direct Net:
Speciaal voor onze Belgische klanten hebben wij de betaalmethode Belfius Direct Net. Belfius is 1 van de grootste banken van België. Een betaling geschiet veilig en vertrouwd in uw eigen bankomgeving. Hierbij staat de bank garant voor de veiligheid van de transactie en zijn koper en verkoper verzekerd van een transparante transactie zonder verborgen kosten.

IBAN/Overboeking:
Een Overboeking is de meest standaard manier van betalen. Iedereen met toegang tot internetbankieren heeft de mogelijkheid om op deze wijze te betalen. Via de eigen vertrouwde bankomgeving kan de consument een betaling voldoen.
Baby en Kinderwereld
IBAN: NL75 INGB 0006 8789 77
BIC/SWIFT: INGBNL2A
Vermeld wel altijd uw ordernummer.

iDEAL:
iDEAL werkt samen met 9 grote banken in Nederland: ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en van Lanschot.
Nadat de consument iDEAL heeft gekozen als betaalwijze wordt de eigen bank geselecteerd. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank. In deze omgeving staat de bank garant voor de veiligheid. Koper en verkoper zijn verzekerd van een transparante transactie, zonder verborgen kosten.

Sofort Banking:
Een SOFORT Banking betaling is in feite een bankoverboeking, zoals die normaal ook via internetbankieren gemaakt wordt. Het voordeel aan SOFORT Banking is dat het overkoepelend werkt voor meerdere beschikbare landen. Dit betekent dat een gebruiker kan selecteren uit welk land hij of zij komt en dan de betaling kan voltrekken, los van internationale problemen.

Creditcard:
Een Creditcard betaling is makkelijk, ook wanneer u bijvoorbeeld uw aankoop wilt doen en het in gedeelten wilt terug betalen. Het is veilig en u kunt in termijnen inlossen. Houdt u er echter wel rekening mee dat wij een extra bedrag van 1,8% van uw aankoop in rekening brengen ivm extra kosten voor creditcard betalingen.

3.2 Kan ik op krediet kopen?
Nee, je kunt niet op krediet kopen. Wanneer je een bestelling plaatst dan moet die op dat moment voldaan worden.
3.3 Wat is jullie bank/rekening nummer?
Onze bank gegevens zijn:

Baby en Kinderwereld
IBAN: NL75 INGB 0006 8789 77
BIC/SWIFT: INGBNL2A
3.4 Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
De tijd van betaling is afhankelijk van jouw bank en de manier van overmaken.
Wanneer je je betaling elektronisch overmaakt (via internet bankieren) dan is jouw betaling meestal binnen 1 a 2 werkdagen bijgeschreven op de rekening van Baby en Kinderwereld. Zodra jouw betaling bij ons binnen is dan wordt jouw betaling verwerkt.
3.5 Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?
Let bij het betalen van een bestelling goed op of je het naar het goede rekening nummer overmaakt. Wanneer je via Ideal, Mollie, Banc contact/Mister Cash, Belfius direct net, Sofort Banking of Credit card betaald dan komt de betaling bij ons binnen. Dit is gekoppeld aan jouw ordernummer.
3.6 Wat is IDEAL?
IDEAL is een snelle en veilige online betaalmethode waarmee je meteen bij het bestellen jouw betaling kunt overmaken aan Baby en Kinderwereld. Je maakt dan de betaling over in je eigen internet betaalomgeving. De manier van overmaken gaat op dezelfde manier als die jij gewend bent wanneer je een andere transactie van jouw bankrekening maakt.
4 Leveren
4.1 Waarom moet ik wachten voordat mijn bestelling geleverd wordt?
Op het moment dat er bij ons een bestelling binnen komt dan wordt die aan onze leverancier door gegeven.
Daar wordt dan op bestelling jouw kinderwagen, babykamer of kinderkamer gemaakt. De kleinere producten geven wij 1 keer per week op zaterdag door aan onze leveranciers.
Die maken dan onze bestelling verzendklaar en deze wordt dan naar ons toe gestuurd.
Op het moment dat wij de bestellingen binnen krijgen, dit duurt ongeveer 5 tot 7 werkdagen, dan worden deze door ons gesorteerd en klaar gezet voor verzending.
4.2 Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?
Ja, je kunt jouw bestelling op een ander adres laten afleveren. Dit kun je aangeven wanneer je je bestelling maakt via onze webshop. Ook later kun je dit nog aan ons doorgeven. Het liefst via de email zodat wij dit zwart op wit hebben.
4.3 Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling nog niet is geleverd?
Wanneer je op vakantie gaat, geef dit dan z.s.m. door aan Baby en Kinderwereld zodat wij daar rekening mee kunnen houden ivm de levering.
5 Retourneren / Ruilen
5.1 Hoe kan ik een artikel ruilen?
Als je een artikel wilt ruilen dan kun je een email sturen naar babyenkinderwereld@gmail.com met vermelding van het ordernummer en het artikel dat je geruild wilt hebben.
Dan kun je in die email zetten welk artikel je ervoor in de plaats wilt hebben.
5.2 Hoe kan ik een artikel retour zenden?

Wanneer je een artikel retour wilt zenden dan kan dat binnen 14 dagen nadat je je bestelling hebt ontvangen. Je print dan het herroepingsformulier uit, vult het in en ondertekent het.
Je kunt dat het artikel + het herroepingsformulier terug sturen naar:

Baby en Kinderwereld
afd Retouren


Als je van het recht gebruik wilt maken om een artikel retour te sturen dan moet je Baby en Kinderwereld hiervan uitdrukkelijk binnen 14 dagen op de hoogte stellen via email (babyenkinderwereld@gmail.com) of brief.

Hierna is Baby en Kinderwereld niet meer verplicht om terugnames te accepteren.

5.3 Worden de kosten van een retourzending vergoed?
De kosten die je maakt om een zending retour te sturen zijn voor kosten van de klant.
Deze worden niet door Baby en Kinderwereld vergoed.
5.4 Ik wil een artikel retour zenden maar het is beschadigd?
Als je een artikel wilt terug zenden, en het is beschadigd, dan is Baby en Kinderwereld niet verplicht om de waardevermindering te vergoeden. In dat geval adviseren wij jou om altijd contact op te nemen met Baby en Kinderwereld. Dit kan via telefoon 070 - 88 757 99 of 06 - 589 77 420 of via email babyenkinderwereld@gmail.com
5.5 Bij aflevering heb ik de verkeerde kleur gekregen, kan ik deze omruilen?
Dit ligt eraan.
Wanneer het de fout is van Baby en Kinderwereld dan kan het product worden omgeruild.
Wanneer jij de fout hebt gemaakt tijdens jouw bestelling, dan is Baby en Kinderwereld niet verplicht om dit om te ruilen.
Bij de kleinere producten doen wij dit wel, maar bijvoorbeeld bij een kinderwagen, babykamer of kinderkamer dan zijn wij daar niet toe verplicht. Dit omdat wij deze producten per bestelling bij onze leveranciers bestellen en dit dan voor ons wordt vervaardigd.
5.6 Ik heb een (duo) kinderwagen besteld, maar nu pas hij niet in de auto. Kan ik hem retourneren?
Nee, helaas niet.
Dit omdat bij de (meeste) kinderwagens de maten er al bij vermeld staan, en anders zijn deze op te vragen bij Baby en Kinderwereld.
Wanneer je een kinderwagen in een "fysieke" winkel koopt, is het ook niet mogelijk om hem om deze reden te retourneren.
5.7 Kan ik een baby of kinderkamer retourneren die al in elkaar is gezet en waarvan de originele verpakking ontbreekt?
Nee, helaas kan dit niet.
Wanneer een baby of kinderkamer al in elkaar is gezet dan kan het ook door jullie verkeerd gemonteerd zijn.
Je kunt alleen een baby of kinderkamer retourneren wanneer alles in de originele verpakking zit en niet gemonteerd is.
6 Klachten
6.1 Heb ik garantie op de artikelen
Als het door jou bestelde artikel een gebrek vertoont, waardoor je het niet kunt gebruiken zoals je zou verwachten, dan kun je een beroep doen op de wettelijke garantie.
Wij vragen jou dan zo snel mogelijk contact op te nemen met Baby en Kinderwereld.
tel 070 - 88 757 99 of 06 - 589 77 420 of via de email babyenkinderwereld@gmail.com
6.2 Hoe lang duurt het voordat mijn klacht is opgelost
De tijd die het kost om een klacht op te lossen is afhankelijk van de soort klacht en van het artikel.
Wanneer je de klacht meld bij een van onze medewerkers dan kunnen onze medewerkers vaak al een indicatie geven van hoe lang het ongeveer gaat duren.