Overlevingstips voor nieuwe ouders

Overlevingstips voor nieuwe ouders

De eerste dagen van het ouderschap zijn een waas van voedingen, luierwisselingen en vele, vele zoete knuffels. Allemaal taken en plichten. Met deze tips hopen we jou een beetje te helpen!

Overlevingstips voor nieuwe ouders

De eerste dagen van het ouderschap zijn een waas van voedingen, luierwisselingen en vele, vele zoete knuffels. Allemaal taken en plichten. Met deze tips hopen we jou een beetje te helpen!

Accepteer hulp

Hoogstwaarschijnlijk zul je veel vrienden en familieleden hebben die jou een dag zullen willen helpen. Voel je niet, alsof je misbruik van ze maakt door hun hulp te accepteren.
Sta jouw vrienden en familie toe ​​om jou te helpen!

Wanneer jou wordt gevraagd waar jij hulp bij nodig hebt, geef dan aan wat er nodig is, in plaats van vage suggesties. Je geliefden willen op een echte manier helpen. Geef ze een lijst met dingen
die gedaan moeten worden. Vraag hen om een ​​maaltijd op te pikken van jouw favoriete restaurant. Of vraag gewoon of ze je baby in de gaten willen houden terwijl je een dutje doet.

Neem de tijd voor je gezin

Hoewel we het hebben over het accepteren van hulp van vrienden en familie, moeten we ook opmerken dat het belangrijk is om tijd te maken voor jouw gezin.
Het hebben van andere mensen bij jou thuis, zal meer uitputtend zijn dan verfrissend. Als je een vrienden-familie kring hebt, kun je jezelf een paar uur vrije tijd kado doen.
Misschien weten ze een goed restaurant waar je lekker heen kunt gaan om even tijd voor jezelf te maken. Of vraag ze om wat boodschappen voor je te doen.

Bereid maaltijden van tevoren

Als je dit artikel leest voordat je jouw nieuwe baby krijgt, zorg er dan voor dat je wat vriesmaaltijden klaarmaakt! Ze zijn echt een redder in nood!
Vooral als je geen familie hebt. Probeer voor 2-6 weken maaltijden klaar te maken. Vergeet niet dat je genoeg voor meerdere dagen kunt maken, en deze dan kan invriezen.

Wees bewust van postpartum depressietekens

Onderzoek de tekenen en symptomen van PPD voor de geboorte van je kind zodat je weet waar je op moet letten. De baby-blues kan invloed hebben op de meeste nieuwe moeders.
PPD treft ongeveer 1 op de 7 nieuwe moeders. Let op als de symptomen langer duren dan de eerste twee weken. Het is belangrijk om er met jouw arts over te praten over hoe jij je voelt.

Krijg een beetje slaap

Oké ... ik weet dat dit misschien raar klinkt, maar probeer toch een beetje te slapen! Iedereen zegt dat ze gaan slapen wanneer de baby slaapt, en het lijkt misschien moeilijk om te doen, maar je moet het doen. Slaap is zo belangrijk voor het vechten tegen de achtbaanhormonen en veeleisende dagen. Laat iemand anders jou helpen om jouw huis op te ruimen. Wanneer de baby slaapt, laat dan vallen wat je doet en neem wat rust. Zelfs 15 minuten zullen je helpen je een nieuw persoon te laten voelen!

Op dezelfde manier, als het gaat om de zorg voor de baby 's nachts, is het om de beurt wakker worden in plaats van samen wakker worden om voor de baby te zorgen een betere oplossing. Zo kan jij de ene nacht doorslapen en jouw partner de andere nacht. Als je als moeder borstvoeding geeft, overweeg dan om de moedermelk te kolven voor de nachtvoeding, zodat jij 's nachts, wanneer jouw partner de baby wilt voeden, aan je slaap kan komen.

Er zijn zoveel tips maar hopelijk heb je iets aan de paar tips hier!

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden